Geniet nu tijdelijk deze zomer van 40% zomerkorting op al onze formaten!

Retourneren en reclamaties

Mijn pakket is beschadigd, wat doe ik nu?
U bent verplicht om bij levering het pakket te inspecteren. Indien het pakket bij levering zodanig is beschadigd dat u hieruit kunt concluderen dat uw bestelling is beschadigd, dient u de levering te weigeren en direct retour te geven met de transporteur. Maak hiervan per omgaande per e-mail melding bij de klantenservice van Aluminiumland.nl.
Ik ben het niet eens met de geprinte kleuren, wat doe ik nu?
Bij het afwijken van de geprinte kleuren met de getoonde kleuren op uw beeldscherm, is de oorzaak meestal de instelling van uw eigen beeldscherm. Het kan tevens zijn dat uw scherm niet gekalibreerd is of dat bijvoorbeeld uw gamma instelling afwijkt. Ons machinepark wordt zeer regelmatig gecontroleerd en we kunnen u garanderen dat wij uw foto op aluminium printen volgens uw specificaties. Als uw foto op aluminium extreme afwijkingen in de kleuren vertoont, kunt u zich dan het beste wenden tot de klantenservice. De klantenservice heeft dan een foto nodig van het product. Kleurafwijkingen zijn het best zichtbaar door er een wit vel papier naast te leggen en dan het geheel te fotograferen. Zonder een foto van het werk kan uw reclamatie niet in behandeling worden genomen. Voor overige vragen of opmerkingen verwijzen wij u naar de klantenservice.
De door mij ontvangen foto is onscherp, wat doe ik nu?
Indien een foto niet scherp of wazig is, dan ligt het meestal aan de instellingen waarmee de foto is genomen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer de foto onscherp is genomen. Wij kunnen helaas niet ingaan op reclamaties op basis van een onscherpe foto. Controleer daarom, als u bestelt, of de resolutie van de foto voldoet voor het gewenste formaat. Meer informatie over het aanleveren van uw foto en de optimale resolutie vindt u op de aanleverspecificaties pagina. Wanneer u gebruik maakt van een afwijkend formaat en niet kiest voor een best passend formaat waarbij Aluminiumland de kwaliteit van de foto beoordeeld dan bent u zelf verantwoordelijk voor het zoom niveau en pixelvorming in de foto.
De door mij ontvangen bestelling is incompleet, wat doe ik nu?
In sommige gevallen kan het zijn dat uw foto's op aluminium in diverse pakketten worden verzonden. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn indien uw bestelling diverse formaten bevat. In het onwaarschijnlijke geval dat uw bestelling niet volledig is, kunt u zich wenden tot de klantenservice.
Is de wettelijke afkoelperiode van toepassing op mijn bestelling?
Omdat een foto op aluminium, met eigen afbeeldingen danwel een werk uit de collectie een maatwerk product betreft welke volgens uw specifieke wensen wordt geproduceerd kunt u geen gebruik maken van een afkoelingsperiode of retourrecht.
Ik heb een overige reclamatie
Ondanks het feit dat Aluminiumland veel zorg besteed aan het samenstellen van de beschikbare informatie kan het zijn dat wij uw reclamatie niet hebben behandeld. In dat geval neemt u contact op met de klantenservice via onderstaande informatie.